Για πρώτη φορά μετά την πολυσυζητημένη πώλησή της, η αυθεντική Hermès Birkin, η ίδια που ανήκε στην αξεπέραστη Jane Birkin, μίας γυναίκας που έζησε έξω από τους κανόνες της εποχής της, έγινε σύμβολο ελευθερίας και άθελά της χάρισε το όνομά της στο πιο εμβληματικό αξεσουάρ της όχι μόνο του οίκου Hermès αλλά της παγκόσμιας βιομηχανίας της μόδας,εκτέθηκε στο κοινό στο Τόκιο, συγκεντρώνοντας τα βλέμματα όλων.
Το εμβληματικό αυτό αντικείμενο, που έχει ξεπεράσει τα όρια του αξεσουάρ για να γίνει σύμβολο πολιτισμού και ιστορίας, αποκτήθηκε τον περασμένο Ιούλιο από τη Valuence Japan Inc., σε δημοπρασία του Sotheby’s στο Παρίσι, έναντι περίπου 8,6 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που αποτελεί νέο παγκόσμιο ρεκόρ για τσάντα
Η ιστορία της γέννησης της Birkin θυμίζει σκηνή από κινηματογραφική ταινία. Κατά τη διάρκεια μιας πτήσης από Παρίσι προς Λονδίνο, η Jane Birkin μοιράστηκε με τον τότε πρόεδρο της Hermès, Jean-Louis Dumas, τη δυσκολία της να βρει μια τσάντα κομψή αλλά και λειτουργική, κατάλληλη για τη ζωή της ως νέα μητέρα.
Η σταδιακή της άνοδος στην κορυφή των ειδών πολυτελείας άρχισε στα τέλη της δεκαετίας του 90 τότε που ξεπήδησε και ο όρος “it bag” ενώ στην κατασκευή του μύθου της συνέβαλλαν επίσης πολλά δημοφιλή t.v shows της ποπ κουλτούρας. «Δεν είναι απλώς μια τσάντα, είναι η Birkin», είναι μια χαρακτηριστική ατάκα, που ακούγεται το 2001 στο Sex & the City, τη σειρά που απενοχοποίησε τον ελεύθερο ερωτισμό αλλά και τη μανία με το shopping. Αφου κανείς δεν μπορέι να ξεχάσει πόσα χρήματα ξόδεψαν τα κορίτσια όχι μόνο για παπούτσια αλλά και για μία birkin.

H αντίδραση του Ντιμά ήταν ξεχωριστή. Της είπε: “Πρέπει να έχεις μια με τσέπες.” Η απάντηση της Μπίρκιν, “Την ημέρα που η Hermès θα βγάλει μια τσάντα με τσέπες, θα την αγοράσω,” αναδείχθηκε τουλάχιστον καθοριστική.
Το αποτέλεσμα; Μια από τις πιο διάσημες τσάντες στην ιστορία της μόδας, που φόρεσε το όνομα της Τζέιν Μπίρκιν. Η συνεργασία τους οδήγησε σε μια εξαιρετική δημιουργία, με την τσάντα να γίνεται σύμβολο πολυτέλειας, κομψότητας και αυθεντικότητας.
Δεν ήταν όλα ρόδινα όμως αφού το 2015 ο 2015 προέκυψε μια μακρά περίοδος έντασης, κατά την οποία, η Birkin ζήτησε να αφαιρεθεί το όνομά της από το εμβληματικό σχέδιο, μετά από καταγγελίες για μη βιώσιμες πρακτικές και προμήθεια δέρματος κροκόδειλου του Οίκου από φάρμα στο Τέξας, υπεύθυνη για βασανισμό ζώων.
Η πρωτότυπη Birkin της Jane Birkin, με μήκος μόλις 35–40 εκατοστά, επιχρυσωμένα μέρη και ένα μοναδικό λουρί ώμου (λεπτομέρεια που ποτέ δεν πέρασε στη μαζική παραγωγή), αποτελεί κομμάτι μοναδικό. Τα χαραγμένα αρχικά της Jane ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη συναισθηματική και συλλεκτική της αξία. Πριν φτάσει στη δημοπρασία, η τσάντα είχε ήδη μια πλούσια διαδρομή.
Το 1994 δωρίστηκε στον φιλανθρωπικό οργανισμό Association Solidarité Sida, ενώ το 2000 αγοράστηκε από τη συλλέκτρια Catherine Benier. Έκτοτε, εκτέθηκε σε μερικά από τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου, όπως το MoMA στη Νέα Υόρκη και το Victoria & Albert Museum στο Λονδίνο. Πίσω από τη νέα της «ζωή» βρίσκεται ο Shinsuke Sakimoto, πρώην επαγγελματίας ποδοσφαιριστής και νυν διευθύνων σύμβουλος της Valuence Japan.
Η εταιρεία του έχει χτίσει τη φήμη της επαναπροσδιορίζοντας την αξία της πολυτέλειας στη δεύτερη αγορά. Ο Sakimoto εξήγησε πως η αγορά της Birkin δεν έγινε για λόγους εμπορικούς, αλλά για να τιμηθεί η πολιτιστική της σημασία:
«Για εμάς, η πραγματική αξία ενός αντικειμένου δεν βρίσκεται στο ποσό που κοστίζει, αλλά στις ιστορίες και τα συναισθήματα που φέρει μαζί του». Η Valuence σκοπεύει να παρουσιάσει τη διάσημη τσάντα σε μουσεία και καλλιτεχνικούς χώρους ανά τον κόσμο, με στόχο να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τις επόμενες γενιές σχεδιαστών και συλλεκτών.