Στη φόρα τα κέρδη των κορυφαίων influencer της Ελλάδα.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ από το Πρώτο Θέμα και τον Γιώργο Καραγιάννη, τα νούμερα ζαλίζουν και όσα αναφέρονται στο ρεπορτάζ.

Τι βγάζουν στ’ αλήθεια οι influencers; Τι χρεώνουν για κάθε post; Ποιοι είναι οι πιο πετυχημένοι και τι αποδίδουν πραγματικά στους πελάτες τους;

Σύμφωνα με υπολογισμούς παραγόντων της αγοράς, η αγορά των influencers στην Ελλάδα το τρέχον έτος αγγίζει ή και ξεπερνά τα 90 εκατ. ευρώ σε τζίρο. Το ποσό αυτό, εξηγούν οι ίδιες πηγές, οι οποίες επισημαίνουν ότι η εκτίμηση είναι μάλλον συντηρητική, περιλαμβάνει τόσο τα έσοδα από brands (διαφημιστικά συμβόλαια, χορηγίες, ambassador deals) όσο και τα εισοδήματα από προσωπικά e-shops, workshops, guest εμφανίσεις, ακόμα και NFTs ή personal branding tools.

Οι πιο δραστήριοι του χώρου έχουν περάσει σε επόμενο επίπεδο: ιδρύουν σχολές, κάνουν licensing σε προϊόντα, δημιουργούν joint ventures με εταιρείες ρούχων ή καλλυντικών. Στην πραγματικότητα, το influencer marketing δεν είναι πια «μια ανάρτηση». Είναι ένας κλάδος επαγγελματιών contentcreators με αμοιβές που φτάνουν -και σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνούν- εκείνες ενός CEO μεγάλης επιχείρησης.

Influencer, αυτός ο άγνωστος

Τι είναι influencer; Σε αυτό το ερώτημα ακριβής απάντηση δεν υπάρχει. Ωστόσο, θα μπορούσε κανείς να πει ότι ως influencer νοείται αυτή/ός που μπορεί να επηρεάσει τους followers της/του σε βαθμό που να κάνει μία πραγματική διαφορά: είτε πρόκειται για κοινωνική είτε για καταναλωτική συμπεριφορά. Να επηρεάσει δηλαδή τους ακολούθους του να κάνουν κάτι – π.χ. να αγαπήσουν ένα προϊόν και να το προτιμήσουν.

Στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στη διαφημιστική αγορά, ως influencers λογίζονται όσοι έχουν λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (κυρίως Instagram και TikTok) με περισσότερους από 10.000 followers. Υπάρχουν περίπου 1.500 τέτοια προφίλ. Από αυτά περίπου τα 500 ανήκουν σε εταιρείες, οπότε τα φυσικά πρόσωπα που μπορούν να λειτουργήσουν ως influencers είναι περίπου χίλια. Στη χώρα μας υπάρχουν και εταιρείες, όπως η Rênfluence, η οποία αναλαμβάνει για λογαριασμό των επιχειρήσεων διαφημιστικές εκστρατείες μέσω influencer.

Επάγγελμα… Τούνη

Τα νερά τάραξε η influencer που πολλοί περιγράφουν ως «Καρντάσιαν της Ελλάδας», την Ιωάννα Τούνη, με τη δημοσίευση στο ΓΕΜΗ του ισολογισμού της εταιρείας της: Το 2024 η εταιρεία J. TOUNI Μονοπρόσωπη ΙΚΕ εμφανίζει κύκλο εργασιών ύψους 2.063.213 ευρώ και καθαρά κέρδη 1.541.461 ευρώ. Τα προ φόρων κέρδη ξεπερνούν το 1,8 εκατ., ενώ η καθαρή θέση διαμορφώνεται στα 2,47 εκατ. Τα πάγια της εταιρείας από 5.847 ευρώ μέσα σε έναν χρόνο σκαρφαλώνουν στα 242.023 ευρώ. Τα αποθέματα: από 2.800 ευρώ σε 232.680 ευρώ.

Πηγή Εικόνας: Πρώτο Θέμα

Πηγή: Πρώτο Θέμα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ,

Ακολουθήστε το HELLO σε και !
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ