Tαλαντούχος, επιτυχημένος με σημαντική πορεία στο χώρο του θεάτρου και της τηλεόρασης.

Ο Προκόπης Αγαθοκλέους, είναι ένας ηθοποιός, ο οποίος χάραξε μέχρι σήμερα μια ζηλευτή πορεία στο χώρο της υποκριτικής και έχει συμμετάσχει σε επιτυχημένες παραγωγές. Πλέον, κάνει το επόμενο βήμα στην καριέρα του και είναι  ο πρωταγωνιστής της νέας σειράς του Γιώργου Τσιάκκα και Στάμου Τσάμη, με τον ίδιο να υποδύεται τον “Άγιο Παϊσιο”, έναν ρόλο και μια σειρά που έχει ήδη συζητηθεί και προβάλλεται στο MEGA Ελλάδος

Η εκπληκτική πένα του κ. Τσιάκκα, το σκηνοθετικό ταλέντο στην σκηνοθεσία του κ. Τσάμη, έδωσε “ραντεβού” με το μεγάλο υποκριτικό υπόβαθρο του Προκόπη και πλειάδα ηθοποιών όπως η μοναδική Χριστίνα Παυλίδου, σε μια συνάντηση κορυφής.

Ο ίδιος μιλάει για πρώτη φορά αποκλειστικά στο HELLO! για την πορεία του και το νέο του βήμα. Απαντά αν είναι ρόλος ζωής, εκμυστρεύεται λεπτομέρειες από τα γυρίσματα και την ιστορία, πως θα ανταπεξέλθει στην κριτική αλλά και τα επόμενά του σχέδια.

Προκόπη, σε πετυχαίνουμε σε μια πολύ δημιουργική περίοδο της ζωής σου. Τρεις σειρές, σε διαφορετικά κανάλια και με διαφορετικό ύφος η κάθεμια. Πόσο δύσκολο για σένα ήταν να ανταπεξέλθεις τόσο σωματικά, όσο πνευματικά και δημιουργικά.

Χαίρομαι πάντα πολύ όταν βρίσκομαι σε δημιουργική φάση. Και οφείλω να πω πως ευτύχισα να παραμείνω δημιουργικός από την αποφοίτησή μου το 2010. Άλλοτε περισσότερο άλλοτε λιγότερο, αλλά δημιουργικός. Από αυτό τρέφομαι άλλωστε και ψυχικά και σωματικά.

Σπουδαίες συνεργασίες σε κυπριακό έδαφος με Λώρη Λοϊζίδη και Ντίνο Οδυσσέως, άνθρωποι που μετρούν πολλές επιτυχίες. Πες μας δυο λόγια για τη συνεργασία και τι σε έμαθε η φετινή συνύπαρξη μαζί τους.

Με τον Λώρη Λοϊζίδη βρισκόμαστε για δεύτερη φορά και για 4η χρονιά. Είναι πάντα χαρά να με καλεί στα έργα του. Ο «Μελίαρτος» ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες και πολύ μεράκι απ’όλους, τόσο που χαιρόμασταν και ανυπομονούσαμε για το πότε θα πάμε στο γύρισμα. Δυστυχώς, λόγω συγκυριών η σειρά θα ολοκληρώσει νωρίτερα, κάθε εμπόδιο όμως για καλό. Είμαι σίγουρος πως θα ξαναβρεθούμε με τον Λώρη σύντομα σε καινούργια πρότζεκτ. Με τον Ντίνο Οδυσσέως δουλεύω για πρώτη φορά και μάλιστα σε κάτι καινούργιο για μένα, το “Freddo cappuccino” είναι μια στουντιακή κωμωδία καταστάσεων με ευχάριστο σενάριο και πολλούς καλούς συνάδελφους μπροστά και πίσω από τις κάμερες. Τον ευχαριστώ για την πρόταση και εύχομαι ο κόσμος να το αγκαλιάσει.

Αρχικά είπα αμέσως το ναι για να κάνω τον «Άγιο Παϊσιο», στη συνέχεια ένιωσα τη σκιά του «βουνού» να με σκεπάζει.

Μεγάλο βήμα όμως και στην Ελλάδα με τον «Άγιο Παϊσιο», ένας ρόλος δύσκολος και που θα συζητηθεί. Σε φόβισε όταν σου το πρότειναν;

Η πρόταση μου ήρθε από τον Γιώργο Τσιάκκα, τον σεναριογράφο της σειράς και η αλήθεια είναι πως ενώ ενστικτωδώς αρχικά είπα αμέσως το ναι, στη συνέχεια ένιωσα τη σκιά του «βουνού» να με σκεπάζει. Κατά την διάρκεια της μελέτης μου ένιωσα το βουνό αυτό να κατεβαίνει στο ύψος μου και ησύχασα. Κατάλαβα πως η κινητήριος δύναμη αυτού του ανθρώπου ήταν η απλότητα και με αυτήν ήθελα να συνεχίσω.

Backstage φωτογραφία κατά την διάρκεια γυρισμάτων / Φωτογραφία: Φοίβος Ήμελλος

Μίλησε μας για το νέο έργο του Γιώργο Τσιάκκα και Στάμου Τσάμη, αλλά και τί πραγματεύεται.

«Ο Άγιος Παίσιος» είναι μία ιστορική-βιογραφική σειρά, σε σενάριο Γιώργου Τσάκκα και σκηνοθεσία Στάμου Τσάμη, που ακολουθεί την ζωή του Αγίου από τη γέννησή του στα Φάρασα της Καππαδοκίας το 1924 έως και το 1956 όπου παίρνει το «μικρό σχήμα» και ονομάζεται Παϊσιος στη μονή Φιλοθέου στο Άγιο Όρος. Η σειρά ακολουθεί τα βασικά γεγονότα της ζωής του κατά κόσμον Αρσένιου Εζνεπίδη, κάνοντας παράλληλα μια αναδρομή και σε βασικά ιστορικά γεγονότα και βιώματα που τον καθόρισαν.

Ο Προκόπης Αγαθοκλέους κατά την διάρκεια των γυρισμάτων, δίνοντάς του οδηγίες ο σκηνοθέτης της σειράς, Στάμος Τσάμης, λίγο πτιν τη λήψη / Φωτογραφία: Φοίβος Ήμελλος.

Εσύ πιστεύεις στο Θεό;

Πιστεύω στο Θεό. Στις διδαχές Του μπορώ να δω καθαρά τις σημαντικότερες έννοιες και αξίες που θα’ πρεπε να διέπουν τον άνθρωπο. Την αγάπη, την αδελφοσύνη, τον σεβασμό και την ενσυναίσθηση και προσπαθώ να τις εφαρμόζω όσο και όπου μπορώ.

Πιστεύω στο Θεό.

Όσο για τα θαύματα; θα απαντήσω με λόγια του ίδιου του Αγίου. «Το θαύμα επιτελείται την στιγμή που κανείς συμμετέχει στον πόνο του άλλου»

Στα θαύματα;

Σ’αυτό θα απαντήσω με λόγια του ίδιου του Αγίου. «Το θαύμα επιτελείται την στιγμή που κανείς συμμετέχει στον πόνο του άλλου». Μεγάλη κουβέντα.

Ποια στοιχεία του «Αγίου» κράτησες και ποια κοινά χαρακτηριστικά είδες τον Προκόπη μέσα σε αυτά;

Θα ήθελα να κρατήσω πολλά. Την απλότητα ας πούμε. Πολλοί σκηνοθέτες μας ζητούν να παίξουμε απλά, άλλες φορές πρέπει να πούμε κάτι σε κάποιον και πρέπει να το πούμε απλά. Η ερώτηση είναι πόσο εύκολα κανείς «ακουμπά» την απλότητα και πόσο δύσκολα ζει εφαρμόζοντάς την. Αυτό είναι κάτι στο οποίο αξίζει κανείς να επενδύσει. Τώρα αν κάπου είδα τον Προκόπη, πιστεύω στην αγάπη του για τη φύση και τα ζώα και την ασταμάτητη κίνησή του καθώς και την σβελτάδα που ενεργούσε με ό,τι καταπιανόταν.

Ο Προκόπης Αγαθοκλέους με τον σκηνοθέτη της σειράς, Στάμος Τσάμης, στον ποταμό Αώο στην Κόνιτσα

Τί θα ήθελες να ενστερνιστεί ο κόσμος μέσα από τη θέαση της σειράς;

Αρχικά θα ήθελα ο κόσμος να μάθει για τη ζωή ενός πνευματικού ανθρώπου που λατρεύτηκε χωρίς προηγούμενο. Ύστερα, η όποια ωφέλεια, ψυχική ή πνευματική καλοδεχούμενη να είναι.

Είδα τον εαυτό μου στον “Άγιο”… στην αγάπη του για τη φύση και τα ζώα καθώς και την σβελτάδα που ενεργούσε με ό,τι καταπιανόταν.

Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή των γυρισμάτων;

Πρακτικά, η στιγμή όπου μαζί με άλλους στρατιώτες αναζητούν το χαλασμένο καλώδιο στην προσπάθειά τους να αποκαταστήσουν την επικοινωνία με το τάγμα. Η σκηνή γυρίστηκε σε ένα μέτρο χιόνι, βράδυ, στους μείον 2. Ψυχικά και πνευματικά η δυσκολότερη σκηνή ήταν αυτή της Θεοπτίας. Όπου ο Αρσένιος σε νεαρή ηλικία βλέπει, στο εξωκλήσι της Αγίας Βαρβάρας στην Κόνιτσα, τον Χριστό.

Ποια στιγμή από την πoρεία του Αγίου ξεχώρισες;

Όταν το 1957 από τη μονή Φιλοθέου στο Άγιο Όρος όπου παίρνει το «μικρό σχήμα» και ονομάζεται Παϊσιος στέλνει μια φωτογραφία στη μητέρα του και πίσω από αυτήν είναι γραμμένο ένα ποίημα με το οποίο την αποχαιρετά.

Δείτε το trailer της σειράς Άγιος Παϊσιος, Από τα Φάρσαλα στον Ουρανό

Πιστεύεις ότι είναι ο ρόλος της ζωής σου;

Γενικά δεν πιστεύω σε «ρόλους ζωής», σίγουρα είναι ρόλοι που οι ερμηνείες τους πιθανόν να καθορίσουν ή να σημαδέψουν, αν θέλετε, την πορεία ενός ηθοποιού, όμως στο τέλος της ημέρας αυτό που έχει σημασία είναι το ταξίδι και αν θέλουμε από το ταξίδι αυτό να κερδίσουμε πράματα ουσιαστικά αφήνοντας παράλληλα και κάτι θα πρέπει αυτό να είναι μεγάλο και γεμάτο. Εύχομαι λοιπόν «να ναι μακρύς ο δρόμος».

Ο Προκόπης Αγαθοκλέοευς σε γυρίσματα στην Ήπειρο / Φωτογραφία: Φοίβος Ήμελλος

Είναι μια βιογραφία που δεν έχουμε ξαναδεί σε τηλεοπτικό επίπεδο. Είσαι έτοιμος και στην αρνητική κριτική;

Είναι καλό να είμαστε πάντα ανοιχτοί και στην αρνητική κριτική. Όταν συμβαίνει δεν είναι ευχάριστο, όμως είναι αδύνατον να αρέσουν όλα σε όλους.

Δεν πιστεύω σε “ρόλους ζωής” και είμαι ανοιχτός στην αρνητική κριτική. Όταν συμβαίνει δεν είναι ευχάριστο, όμως είναι αδύνατον να αρέσουν όλα, σε όλους.

Έχεις πάρα πολλές συνεργασίες με σημαντικούς ανθρώπους του χώρου. Από τον κ. Παπαϊωάννου, στον Ρήγο και τον Κακλέα και από το Εθνικό στο ΘΟΚ και στο εξωτερικό με παγκόσμιες περιοδείες. Ποια στιγμή από την καλλιτεχνική σου πορεία βάζεις στο «πάνθεον» της καριέρας σου.

Ξεχωρίζω πολύ έντονα, την παγκόσμια περιοδεία με το «Still Life» του Δημήτρη Παπαϊωάννου από τον οποίο πήρα πολλά πολύτιμα, την συνεργασία μου με τον μεγάλο μάστερ του είδους του Θεόδωρο Τερζόπουλο και το θέατρο «Άττις» για τις «Τρωάδες» του Ευριπίδη μια παραγωγή του Πάφος 17 – πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης – με την οποία ευτύχισα να παίξω στο αρχαίο θέατρο των Δελφών και φυσικά την πρώτη μου επαγγελματική επαφή με ήρωα του Σαίξπηρ στον Ριχάρδο ‘Γ σε σκηνοθεσία Πάρη Ερωτοκρίτου για τον ΘΟΚ. Μου είναι δύσκολο να ξεχωρίσω μια στιγμή.

Όλοι σε επαγγελματικό επίπεδο, έχουμε εμπνευστεί από ανθρώπους. Για εσένα ποια είναι αυτή η κινητήριος δύναμη αλλά και ποιο το πρότυπό σου.

Κινητήριος δύναμή μου υπήρξε αρχικά το τεράστιο ενδιαφέρον μου να υποδύομαι ρόλους και χαρακτήρες από πολύ νωρίς στην παιδική ακόμα ηλικία, στη συνέχεια εμπνεύστηκα από πολλούς ηθοποιούς, δάσκαλούς μου στη σχολή, σκηνοθέτες και καλλιτέχνες κάθε είδους, με πολλούς δούλεψα κιόλας στη συνέχεια και έτσι πήρα ακόμα περισσότερα. Δεν μπορώ να πω πως έχω ένα πρότυπο αλλά πολλά και εύχομαι να αποκτήσω περισσότερα στη συνέχεια.

Αλήθεια, ποιους συναδέλφους ξεχωρίζεις από το χώρο;

Ξεχωρίζω τους συναδέλφους μου που αγαπούν την δουλειά τους και θέλουν να εξελίσσονται μέσα από αυτήν ως ηθοποιοί και ως άνθρωποι. Ξέρετε στη δουλειά μας πολλές φορές εύκολα κανείς μπορεί να ξεχωρίσει, όμως αυτή η λέξη κρύβει πολλές παγίδες, όταν κανείς ξε-χωρίζει χωρίζει απ’ τους πολλούς και το θέατρο είναι τέχνη ομαδική.

Θα έκανες ποτέ παρουσίαση σε εκπομπή. Όλοι λένε ότι είσαι ταλαντούχος και άμεσος με τον συνομιλητή σου.

Για να το λένε όλοι! Η παρουσίαση είναι κάτι που τον τελευταίο καιρό μπορώ να πω πως σκέφτομαι έντονα. Από ένα ωραίο τηλεπαιχνίδι μέχρι μια όμορφη ποιοτική εκπομπή θα με ενδιέφερε ναι.

Πώς αντιμετωπίζεις την αναγνωρισιμότητα και ίσως την «εισβολή» στην προσωπική σου ζωή κάποιες φορές ως αναγνωρίσιμο πρόσωπο;

Η αναγνωρισιμότητα είναι μέρος της δουλειάς μας. Ποτέ δεν ήταν είδα ως «εισβολή» στην προσωπική μου ζωή. Φυσικά ποικίλουν οι τρόποι που αυτή εκφράζεται ή δηλώνεται και κάποιες φορές σε βαθμό που κάποιος να γίνεται αδιάκριτος, αλλά προσπαθώ να το αντιμετωπίζω με ευγένεια και αγάπη αφού τις περισσότερες φορές αυτό εκδηλώνεται.

Η παρουσίαση είναι κάτι που τον τελευταίο καιρό μπορώ να πω πως σκέφτομαι έντονα. 

Ο κλάδος σου έχει «κτυπηθεί» από αποκαλύψεις από το κίνημα me too αλλά έχει ανοίξει και το δρόμο προς την κάθαρση. Ως άνθρωπος της νέας γενιάς ηθοποιών, έχεις δεχθεί κάποιου είδους bullying, παρενόχλησης ή ήσουν μάρτυρας κάποιου τέτοιου γεγονότος και πως αντέδρασες;

Δεν θεωρώ πως ο κλάδος μου έχει «χτυπηθεί» ούτε πως έχει κανείς τη δύναμη να «χτυπήσει» ή να «πλήξει» με όποιο τρόπο την τέχνη αυτή. Οι αποκαλύψεις περιποιούν τιμή για όσους τις έκαναν επειδή ακριβώς βοήθησαν να σπάσει ένα απόστημα αιώνων. Θυμάμαι να μου’ χει περάσει στο μυαλό πως τέτοιες συμπεριφορές είναι ανεκτές και πως αποτελούν κουλτούρα, κανονικότητα ή οτιδήποτε άλλο. Αυτό είναι λάθος φυσικά και οι αποκαλύψεις αυτό είναι που δήλωσαν επίσημα πια. Πώς τέτοιου είδους συμπεριφορές δεν μπορούν και δεν πρέπει να συμβαίνουν από κανέναν, όποια εξουσία και αν κατέχει.

Υπήρξα μάρτυρας εκφοβισμού και έβγαλα τη μούγγα… Υποσχέθηκα στον εαυτό μου πως αυτό δεν θα μου το επιτρέψω ξανά.

Δεν έχω δεχτεί προσωπικά οποιαδήποτε μορφή εκφοβισμού, υπήρξα όμως μάρτυρας και έβγαλα τη μούγγα! Είτε επειδή ήμουνα μικρός και άβγαλτος, είτε επειδή φοβόμουν μήπως χαλάσω σχέσεις, μήπως μου κλείσουν πόρτες, είτε οτιδήποτε άλλο το οποίο χρόνια ολόκληρα επέτρεπε τέτοια φαινόμενα. Υποσχέθηκα στον εαυτό μου πως αυτό δεν θα μου το επιτρέψω ξανά.

Κλείνοντας θέλω να μου πεις, ποιο είναι το καλλιτεχνικό σου απωθημένο (έργο, συνεργασία) αλλά και για τη νέα χρονιά που θα έλεγες HELLO (δηλαδή τί θες να καλωσορίσεις) αλλά και που GOODBYE;

Δεν έχω απωθημένα καθώς αναμένω κάθε φορά την καινούργια ενδιαφέρουσα πρόταση με αγωνία και δεν θέλω να κάνω σπόιλερ στον εαυτό μου. Στη καινούργια χρονιά λέω HELLO σε ότι μπορεί να με εξελίξει και GOODBYE σε ότι με θέλει στάσιμο.

Η νέα ιστορική-βιογραφική σειρά «Άγιος Παϊσιος», που έρχεται στο MEGA με ένα εκλεκτό καστ ηθοποιών, ακολουθεί την πορεία του Αγίου Παϊσίου, από τη γέννησή του μέχρι τη στιγμή που αποφάσισε να μονάσει. Το σενάριο υπογράφει ο Γιώργος Τσιάκκας και τη σκηνοθεσία ο Στάμος Τσάμης.

H σειρά παρουσιάζει τη ζωή του Αγίου Παϊσίου και της οικογένειάς του και καταγράφει την πορεία του προς τον μοναχισμό. Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν σε τόπους όπου ο Άγιος Παΐσιος έζησε, όπως η Κόνιτσα και το Άγιο Όρος.

Η υπόθεση της σειράς

Η ιστορία ξεκινά από τη γέννηση του Αγίου Παϊσίου, κατά κόσμον Αρσενίου Εζνεπίδη, στα Φάρασα της Καππαδοκίας. Μετά τη Συνθήκη της Λωζάνης, η οικογένεια του μικρού Αρσενίου ξεριζώνεται και παίρνει τον δρόμο της προσφυγιάς για την Ελλάδα. Ο μικρός Αρσένιος μεγαλώνει στην Κόνιτσα της Ηπείρου με τη γιαγιά του και τη μητέρα του, οι οποίες του μεταδίδουν τη βαθιά τους πίστη στον Χριστό και την αγάπη για τον συνάνθρωπο. Μεγαλώνει με τις ιστορίες για τον Άγιο Αρσένιο και μέσα του φουντώνει η επιθυμία από μικρή ηλικία να ακολουθήσει τη μοναχική ζωή.

Το 1945 κατατάσσεται στον στρατό όπου υπηρετεί ως ασυρματιστής. Με την αποστράτευσή του επισκέπτεται το Άγιον Όρος. Σύντομα, όμως, επιστρέφει στην Κόνιτσα για οικογενειακούς λόγους και παραμένει εκεί για τρία χρόνια. Αναχωρεί οριστικά για το Άγιον Όρος τον Μάρτιο του 1953 και καταλήγει στη Μονή Εσφιγμένου. Έπειτα από τρία χρόνια βρίσκεται στη Μονή Φιλοθέου, όπου γίνεται μοναχός και παίρνει το όνομα Παΐσιος. Στέλνει μια φωτογραφία του στη μητέρα του με την οποία την αποχαιρετά και της λέει ότι για μάνα του πια θα έχει την Παναγία.

Πρωταγωνιστούν: Νικήτας Τσακίρογλου, Σμαράγδα Σμυρναίου, Δημήτρης Ξανθόπουλος, Χριστίνα Παυλίδου, Δημήτρης Ήμελλος, Δρόσος Σκώτης, Δέσποινα Γκάτζιου

Στον ρόλο του Αγίου Παϊσίου, ο Προκόπης Αγαθοκλέους, στον ρόλο του Γέροντα Κυρίλλου, ο Γιώργος Αρμένης, στον ρόλο του βοσκού Θόδωρου, ο Γιάννης Στάνκογλου, στον ρόλο του Ηγούμενου Καλλίνικου, ο Κώστας Αποστολάκης, στον ρόλο της κυρά-Γιώργαινας, η Ρηνιώ Κυριαζή, στον ρόλο του Αρσενίου Εζνεπίδη, ο Παΐσιος Έξαρχος,

Η εκτέλεση παραγωγής: GREEN OLIVE FILMS
Παραγωγή: ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΓΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Ο ΓΡΑΙΚΟΣ

Πρωτότυπη μουσική: TUOMAS KANTELINEN

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ , , , ,

Ακολουθήστε το HELLO σε και !
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ