Η πρόσφατη επίδειξη μόδας του Erdem Moralıoğlu στο Βρετανικό Μουσείο κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου, δίχασε και προκάλεσε αντιδράσεις. Ο σχεδιαστής επέλεξε την αίθουσα των Μαρμάρων του Παρθενώνα, για να παρουσιάσει την τελευταία του συλλογή, αναζωπυρώνοντας τη συζήτηση για τα Ελγίνεια Μάρμαρα και τον επαναπατρισμό τούς.

Η Υπουργός Πολιτισμού, της Ελλάδας Λίνα Μενδώνη χαρακτήρισε την κίνηση του Μουσείου να παραχωρήσει την αίθουσα ως πολιτιστική αναλγησία με το Βρατινικό Μουσείο να απαντά ότι είναι ένας εμπορικός χώρος και στις αίθουσες του έχουν φιλοξενηθεί πολλές φορές ανάλογες εκδηλώσεις.

Από την πλευρά του ο Erdem, εμπνεύστηκε από την Μαρία Κάλλας και ήθελα να παρουσιάσει την κολεξιόν τού σε έναν χώρο που ενσαρκώνει τις ελληνικές της ρίζες.

Η συλλογή του είχε σημεία αναφοράς σε πολλές προσωπικές στιγμές της Κάλλας ενώ ο σχεδιαστής παραλληλίσει την ζωή της Κάλλας με εκείνη της Μήδειας.

Στο έργο του Ευριπίδη, Μήδεια μια γυναίκα που ερωτεύεται, θυσιάζει τα πάντα και καταλήγει να σκοτώσει τον αδελφό και τα παιδιά της. Η Κάλλας γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη και μετακόμισε στην Ευρώπη συνεχίζοντας τη ζωή της, δίνοντας πάντα προτεραιότητα στην καριέρα της, την οποία στην πορεία εγκαταλείπει για έναν έρωτα.

Έτσι ο Erdem σχεδιάσε εντυπωσιακά κομμάτια όπως παλτό όπερας με φτερά μαραμπού και “σετ πιτζάμας” κεντημένα με κρυστάλλους. Κι ενώ για κάποιους η επίδειξη μόδας του Erdem, στο Βρετανικό Μουσείο αποτελεί ένα παράδειγμα του πώς η μόδα μπορεί να αναδείξει τον πολιτισμό, για κάποιους άλλους ήταν ένα ευτελές γεονός πτος το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπροσωπεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ , ,

Ακολουθήστε το HELLO σε και !
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ