Σε ηλικία 91 ετών πέθανε ο Τζόρτζιο Αρμάνι, που θεωρείται από τους πλέον επιδραστικούς σχεδιαστές μόδας του 20ού και του 21ου αιώνα. Σύμφωνα με τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, ο Αρμάνι πέθανε στο σπίτι του, όπου βρισκόταν για να αναρρώσει μετά από πρόσφατη νοσηλεία, που είχε κρατηθεί μυστική. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: “Στα μαύρα” το Μιλάνο για τον θάνατο του Αρμάνι: Πότε θα τον αποχαιρετήσει ο κόσμος;

Παρά τα προβλήματα υγείας, στα 91 του χρόνια συνέχισε να εργάζεται. Αν και πλέον δεν μπορούσε να παρακολουθεί τις ανδρικές επιδείξεις μόδας, ο ίδιος με σπουδή παρακολουθούσε τις πρόβες μέσω βιντεοκλήσης και έκανε ελέγχους στα ρούχα.

Καθαρές γραμμές και μίνιμαλ χαρακτήρας

Ο Τζόρτζιο Αρμάνι ήταν θρύλος της μόδας, σύμβολο του σύγχρονου στυλ και αναμορφωτής του τρόπου ένδυσης, ειδικά για τις γυναίκες. Τα ρούχα του, με καθαρές γραμμές και μίνιμαλ χαρακτήρα, άλλαξαν τη βιομηχανία της μόδας.

Ο σχεδιαστής υπήρξε ακτιβιστής υπέρ του δικαιώματος των γυναικών να εκφράζονται μέσα από τα ρούχα τους. Άλλωστε ο ίδιος είχε αναφέρει πολλές φορές, ότι η μόδα δεν πρέπει να ακολουθεί τις τάσεις, αλλά να προτάσσει την έκφραση της προσωπικότητας του ατόμου.

Η ιστορία επιτυχίας πίσω από έναν θρύλο της μόδας

Ο Giorgio Armani δεν είναι απλώς ένα όνομα στον κόσμο της μόδας, είναι ένας παγκόσμιος κολοσσός που φιλοξενεί κορυφαίες υπο-μάρκες όπως οι Emporio Armani, Armani Exchange, Armani Hotels, Armani Dolci και Armani Baby. Με περισσότερα από 500 καταστήματα παγκοσμίως, ο οίκος Armani συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο ισχυρά και αναγνωρίσιμα brands διεθνώς.

Αμέτρητες προσωπικότητες έχουν ντυθεί με δημιουργίες του, από τον David Beckham και τον Leonardo DiCaprio, μέχρι τη Lady Gaga, τη Zendaya και την Adele. Ο ίδιος ο Giorgio Armani έχει συνεργαστεί με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της παγκόσμιας σκηνής, όπως η Ferrari, η Reebok, η Samsung, η Vespa και η Μπάγερν Μονάχου.

Ο άνθρωπος πίσω από το brand

Γεννημένος στις 11 Ιουλίου 1934 στην Πιατσέντσα της Ιταλίας, ο Giorgio Armani μεγάλωσε σε μια μεσοαστική οικογένεια, σε μια εποχή δύσκολη, καθώς ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος είχε αφήσει έντονο το αποτύπωμά του. Ο πατέρας του εργαζόταν ως λογιστής, ενώ η μητέρα του,μια καλλιεργημένη και κομψή γυναίκα αποτέλεσε την πρώτη του αισθητική επιρροή.

Από παιδί έδειχνε ενδιαφέρον για την ανατομία και τη δημιουργία. Έφτιαχνε κούκλες από λάσπη, μαριονέτες από ξύλο και διοργάνωνε κουκλοθέατρα με τον αδερφό του, Σέρχιο. Παρότι αρχικά σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο του Μιλάνου, η ζωή τον οδήγησε αλλού. Η στρατιωτική του θητεία υπήρξε καθοριστική κατά τη διάρκεια μιας άδειάς του στο Μιλάνο, ήρθε σε επαφή με τον κόσμο της μόδας.

Από τα πρώτα βήματα στην ίδρυση μιας αυτοκρατορίας

Το 1957, εγκαταλείπει τις σπουδές του και ξεκινά να εργάζεται στο πολυκατάστημα La Rinascente στο Μιλάνο, αρχικά ως βοηθός βιτρίνας και στη συνέχεια στο ανδρικό τμήμα. Εκεί μαθαίνει τα μυστικά της αγοράς και του μάρκετινγκ. Ακολουθεί η συνεργασία του με τον Nino Cerruti, όπου σχεδιάζει ανδρικά ρούχα για σχεδόν δέκα χρόνια.

Τη δεκαετία του 1970, αρχίζει να δραστηριοποιείται ως ανεξάρτητος σχεδιαστής, συνεργαζόμενος με πολλές μάρκες. Τότε γνωρίζει και τον Σέρτζιο Γκαλεότι, με τον οποίο θα ιδρύσουν μαζί την εταιρεία Giorgio Armani, στις 24 Ιουλίου 1975.

Η άνοδος ενός παγκόσμιου φαινομένου

Η πρώτη ανδρική συλλογή έτοιμων ενδυμάτων παρουσιάζεται το φθινόπωρο του 1975, ενώ ακολουθεί και η γυναικεία, με χαρακτηριστικά κομμάτια όπως τα τουίντ σακάκια και τις πλισέ φούστες. Μέχρι το 1980, η Armani έχει γίνει συνώνυμο της κομψότητας. Η εμφάνιση του Richard Gere ντυμένου Armani στην ταινία American Gigolo εκτοξεύει τη φήμη του οίκου στις ΗΠΑ.

Στη συνέχεια, υπογράφει συμφωνία με τη L’Oréal για αρώματα και προϊόντα ομορφιάς, ενώ ανοίγει και το πρώτο του εστιατόριο στο Λονδίνο. Μέσα στη δεκαετία του ’80, επεκτείνεται και στον χώρο των γυαλιών.

Παρά τη μεγάλη του απώλεια το 1985, τον θάνατο του Σέρτζιο Γκαλεότι, ο Armani συνεχίζει δυναμικά. Δημιουργεί νέα brands, όπως το Emporio Armani (αρχές ’80s) και το πιο νεανικό και προσιτό Armani Exchange το 1991, εμπνευσμένο από την κουλτούρα του δρόμου και τη χορευτική σκηνή.

Από την Ιταλία στον κόσμο

Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990, ο οίκος αριθμούσε πάνω από 200 καταστήματα διεθνώς και είχε ξεπεράσει τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις. Σταδιακά, γίνεται ένας από τους ισχυρότερους παίκτες στη βιομηχανία της μόδας. Από πολιτικούς έως pop icons και αθλητές, όλοι θέλουν Armani.

Το 2021, τα έσοδα του οίκου αγγίζουν τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Giorgio Armani, για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες, παραμένει σταθερά στην κορυφή, χτίζοντας έναν οίκο που εκπροσωπεί την κομψότητα, τη διαχρονικότητα και τη βιωσιμότητα στον σχεδιασμό.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ,

Ακολουθήστε το HELLO σε και !
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ